Friday, 28 October 2011

..pujuk..

merah
lama aku perhatikan mu
kenapa kau resah sebegitu
apa yg bermain di benak itu
adakah perasaanmu terganggu
apakah emosimu juga sebegitu
tiada senyum, namun sedu

merah
adakah kau marah..
kenapa terus memendam resah..
izinkan dia memujuk dngan kasih
ceritaknlh kenapa kau marah..
pasti dia menunggu sesuatu untuk kau luah

merah
dapat ku lihat rayuannya jelas
bahasa badannya juga indah
meraih kepercayaanmu tanpa puas
inginkh kau terus bertemankan amarah
atau 
menerima pujukanya yg benar ikhlas

                                                                                zorro:28-10-11

 red rose by google


zOrro> terlihat si jejaka memujuk si bunga, mgkin atas kekhilafanya sebelum itu..huhu

21 comments:

  1. skali skala cik cintakadijah eh..hehe

    ReplyDelete
  2. baguslah ada usahanya untuk memujuk rayu. cuma apa yang perlu diingatkan, janganlah diulangi kesalahan itu, seperti mana anda bersusah payah untuk memujuk rayunya agar kembali reda dari amarah. -cha-

    ReplyDelete
  3. Cik tikah>time kasih..soal hati,sntiasa brmakna..

    Cha>marah itu api,pujukn yg ikhlas pmadamnye,..redha pnghapus dendam yg msih bersisa. =)

    ReplyDelete
  4. best la.
    bermakna gituu.

    artistik~~ :D

    ReplyDelete
  5. huhu...mekasih sudi dtg singgah...artistik eh..hehe

    ReplyDelete
  6. marah. boleh ilang.
    cuma makan masa :)

    ReplyDelete
  7. a ah...masa pengubat segalanya=)

    ReplyDelete
  8. yela kot...hehe...sampai pipi yg merah da tkar jadi pink..hehehe

    ReplyDelete
  9. tak tentu juga.
    kadang- kadang masa pon tak mampu ubat hati yg dah rabak :')

    ReplyDelete
  10. adakah kamu menyeru namaku? hahaha..

    kalau yg dipujuknya perempuan maka bwk2 la bersbr.
    kalau terlalu memujuk yg dipujuk hingga lelah berhenti sebentar, pujuklah diri sendiri dulu.hihi=)

    ReplyDelete
  11. iznie>...suatu masa...hati kite akan rasa nikmat redha itu...mgkin 20 thn lagi,mgkin 30 thn lagi atau mgkin tahun hadapan...kerna hakikat hati kita sesungguhnya amat mudah tersentuh dengan sesuatu yg halus dn lmbut...pujuk la hati dngan halus dan lmbut...pasti hati yg rabak akan pulih semula...smile =)

    makngah>haha...kalau makngah si merah tu...mgkin makngah la yang diseru...hehe
    2 lah..kadang2 susah gak nk memujuk ni...tp best memujuk..hehe
    wanita ciptaan terindah tuhan kan makngah..unik..kerana mereka la berwarna indah dunia ciptaanNYA ini..hehe...

    ReplyDelete
  12. keindahan si merah bukan pada warnanya
    tp pada seri yg mampu
    menyerikn kehidupan ssorang ..
    Moga .. warna itu x kn pernah pudar dari pandangan walau pujukan melonjak hingga ke puncak kesabaran

    ^_^ mawar.

    ReplyDelete
  13. warna yang mendatangkan seri sesuatu bunga itu kan..kemampuan nya untuk mnyerapkan semua warna da memantulkan warna kemerahan mengkagumkan mereka2 d sekeliling..insya Allah warna itu xkan pernah pudar walaupun hakikat masa memamah semua tapi ingatan dan memori kekal bersama,...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum awkk..

    puisi yg penuh dgn 1001 makne ^_^

    ReplyDelete
  15. waalaikumussalam...

    mekasih singgah...=)

    ReplyDelete
  16. wah...sungguh puitis....*saya tak brapa faham sgt sbnrnya...maklum la...bukan org seni.....hehe*


    salam ziarah & ukhuwah...follow sini juga.... :)

    ReplyDelete